Oldalak

Keresés

Hazai turizmus jellemzői, Új Mo. fejlesztési terv


A turizmus igényeinek kiszolgálásával foglalkozó gazdasági ágazatot idegenforgalmi szektornak és turisztikai iparnak is nevezik. Az idegenforgalom a világgazdaság első legnagyobb három ágazata között szerepel az energiaipar és az autóipar mellett, és az ezredfordulóra a világ első számú iparágának jósolták már az 1990-es évek elején.

A turizmus gyorsítja az egyes államok gazdasági növekedését, növeli az állami bevételeket és hat a tőkebefektetésekre is. Emellett fontos munkahelyteremtő ágazat. Javítja az egyes államok fizetési mérlegét, a világkereskedelemben 7%-ban részesedik. Az idegenforgalom folyton újabb igényeket gerjesztő (multiplikátor) hatású, a kereslet továbbgyűrűzését teszi lehetővé a közlekedésben, a szállodaiparban és a vendéglátóiparban. Növekedése állandó, mindig emelkedő tendenciát mutat.

Magyarországon a GDP 10%-át adja.



Turisztikai termék- illetve attrakciófejlesztés:
Cél a hazánkra jellemző, sajátos turisztikai vonzerők fejlesztése

Konkrét fejlesztési területek:
egészségturisztikai fejlesztések
nemzeti parkok és védett természeti területek turisztikai   látogathatóságához szükséges fejlesztések
világörökségi helyszínek
kastélyok, várak turisztikai hasznosítása
múzeumok látogatóbarát fejlesztése
konferenciaturizmus

A fogadóképesség javítása: szálláshelyek és kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése.
Turisztikai desztináció-menedzsment rendszerek kialakítása
A hét régióban várhatóan 410 projekt:
                150 kereskedelmi-szálláshelyfejlesztési
                260 attrakciófejlesztési
                100 desztináció menedzsment és más turisztikai együttműködést elősegítő
                támogatása valósulhat meg

Cél: a termék nemzetközi és belföldi versenypozíciójának javítása
Elkészült az Országos Egészségturizmus Fejlesztési Stratégia – 2013-ig  a magyar egészségturizmus magasra értékelt márkává válik
Minden régió kiemelten kezeli az egészségturizmus fejlesztését